dinsdag 6 mei 2008

Waterford

Dit wordt denk ik een latertje!! (20 over 11 hier) Ben eigenlijk nog maar net thuis, want we zijn vandaag heerlijk naar waterford geweest. Na vanochtend veelste vroeg uit bed te moeten, en rennen vliegen naar het verzamelpunt van de paddywagon.. kwam er geen paddywagon! Oeps, het hotsel had verkeerde reservering gemaakt. En het groene karretje ging niet meer rijden die dag. Het was 8 uur in de morgen, iedereen beetje pissed. Dus je kan je voortellen dat het niet echt gezellig was. En op de vraag: "wat moeten we nu?" had niemand echt een antwoord. Dus met zijn allen naar het busstation gelopen om de eerste bus te pakken die we tegen kwamen. We hebben gewoon letterlijk met de ogen dicht een vinger op de kaart van Ierland geplaatst. En zo begon ons avontuur naar Waterford!
En eerlijk gezegd, was het best een relaxe dag, omdat niks moest!! In Waterford aangekomen, bleek het een oud stadje te zijn. Uit de tijd van de vikingen, nou wat wil je nog meer? Eerst weer een kerk bezocht. En ik heb nu voor de eerste 3 maanden genoeg kerk van binnen gezien. Blegh ze lijken ok allemaal op elkaar!
Na de kerk had iedereen wel zin in een ijsje/milkshake dus op naar de Mac. Jah die hadden ze daar ook, dus als echte hollander moet je dan even langs!
Daarna naar een hele oude toren geweest! En daar binnen was een video die ik en olga heel interessant vonden:

Het is een beetje een vage foto, maar zo interessant was die film nou ok weer niet! *hihi*. Na de toren hebben we de groep opgesplitst in: een deel nog een kerke bekijken die voor was gekomen uit de film, en het andere deel de kristalfabriek bekijken van waterford. Ik had gelukkig voor het laatste gekozen. Dus met de gewone stadsbus naar de kristalfabriek toe. En daar waren me toch leuke/dure dingen. Durfde in de tentoolstelling niet eens met me kont te draaien, want ik was bang dat ik een vaasje van 150 euro om zou gooien (lees=vaasje van 10 cm!).
En nog veel meer andere dingen:


Heb nog veel meer foto's gemaakt, maar daar heb ik eerlijk gezegd nu geen puf voor.
Nadat we weer terug waren, en de groep weer hadden verzameld. Zijn we ergens gaan eten. Had daar een heerlijke chicken salsa wrap! En eigenlijk, als je die zelf zou maken.. dan zou het nog duurder zijn ook nog!

En toen om half 8 de bus weer terug. En omdat de reis zo'n 2.5 uur duurde, waren we pas om 10 uur terug.. oei! Maar wel heel mooi om het landschap te zien:

Dus nu gauw naar bed, en slapen!!

Veel liefs Janita
ps: nog 27 nachtjes!!

Geen opmerkingen: