vrijdag 2 mei 2008

130 leidse hollanders!

Toen ik mijn vorige blog aan het schrijven, druppelde er steeds meer mensen naar binnen. En terwijl wij heerlijk met sn allen over de kleding aan het roddelen waren (of andere opmerkelijke dingen).. kwamen we erachter dat het nederlanders waren!! *oeps!* Wat bleek nou, voor het koren festival waar wij vrijwilligers van zijn. Hun zijn een leids koor/orkest die op dat festival hun muzikale ding ter gehoren gaan brengen (vanavond). Maar stel je eens voor 130 nederlanders die tegelijk binnen komen stampen. Dat is algemene chaos! (en vergeet niet alle instrumenten, tot harp aan toe!) Maar zeker erg gezellig, vooral toen ze ons mee vroegen om naar de Old Oak te gaan. Daar gingen ze zorgen voor een nederlandse avond. En zo raak je met een aantal mensen aan de praat. Zo heb ik nu ook Joachim ontmoet. Een 25 jarige student toeristisch management. Speelt al vanaf zijn 6e cello! En hij is enorm grappig.
Toen we vanochtend uit bed kamen gerold (oooohw wat slaapt me nieuwe bed fijnnn!!) Hadden we zin om wat te gaan doen. Dus even op internet gekeken, receptie gevraagd wat we nu echt moesten zien van Cork. Dat was het St. Finn Bar's Cathedral, dus recht zo die ging! En Joachim leek het wel leuk om mee te gaan, dus nog beter!
The Cathedral:


En een beetje een vage foto van Joachim en Gwen:

Het tour shirt van het leidse orkest/koor:


Over het koren festival heb ik het nog helemaal niet gehad! Het is wel gaaf, maar het blijven koren. En gisteren zaten we bij een concert wat eerst wel heel oldfashion klonk. Na de pauze gingen ze op een andere tour, en klonk het echt leuk!
Wat we er nu eigenlijk precies doen.. We moeten mensen naar een plaats brengen. Ze hebben op hun ticket front of back staan. En dat bepaald waar ze moeten zitten. Het is alleen wel jammer dat iedereen zelf al weet waar hij of zij moet zitten, dus we doen er eigenlijk niks. Maar we hebben wel een t-shirt gekregen (jah iedereen met een mooie v-hals, en janita een gewone..blegh!!) *maaaarja*

Vanavond gaan we naar een kerk waar ik al ben geweest met mijn second grade op school. Daar oefenen ze voor hun 1e communie. Dus ik mag vanavond de weg wijzen, als dat maar goed gaat! En vanavond zullen we dan de nederlanders zien.
Eerst maar eens gezamelijk met elkaar eten!
ojah! We gaan deze maandag ook een tour maken door de ring of kerry. Kan er heel veel over uit gaan leggen, maar laten de foto's maandag maar vertellen!

Veel liefs Janita

Geen opmerkingen: