maandag 26 mei 2008

Ring of kerry tour!

Met het einde in zicht, hebben we wel het mooiste weekend hier in het Ierland gehad. Eigenlijk hebben we nu pas het echte Ierland gezien! Zoals ik al verteld heb ik een blog zijn we met een leerkracht van chantal haar stage geweest. Die had dus echt een vet mooie auto bij zich, de nieuwste toyota! Ze heeft ook een paar keer een paaltje/steen/stoep geraakt, maar dat boeide der nix. Het was toch de auto van der man's werk! *lol* Maarja we zijn dus op weg gegaan door eerst de ring of kerry tour te doen. Daar kwamen we al mooie natuur, en watervallen tegen:

We hebben onder de rit heel veel foto's gemaakt van de geweldige natuur, maar het zijn er zoveel dat ik even een selectie moest maken.
waterval en ik:

Die middag zijn we naar een stadje geweest waar we heerlijke taart en koffie hebben gedronken. Toen weer in de auto en natuurlijk kom je dan allemaal schapen tegen:

Daarna naar een oud fort geweest, dat helemaal is gemaakt uit stenen. Helemaal geen cement of ander kleverig spul! We hebben daar even heerlijk geklommen:

Toen we langs een heerlijk strand kwamen zijn we daar uitgestapt en lekker wezen zonnen. Denise, de leerkracht heeft daar nog gezwommen, en olga ook. Ik had me bikini gelukkig niet mee. Het was echt veelste koud!!

Nog een paar mooie uitzicht punten:

Toen naar Dingle toe voor ons hostel. Een mooi plaatsje waar we savonds heerlijk naar traditionele ierse muziek konden luisteren. En uit ons raam in het hostel kon je zo over een baai kijken!! Die volgende morgen even ontbijt halen bij de supermarkt. En op een boot naar fungi zoeken! Want in die baai zwemt een wilde dolfijn rond, die daar is blijven hangen. Elke keer als de motor stopte, dan ging hij springen! Geweldig..

Ook was er op het water een prachtig uitzicht!!:

Ook lopen er zo beekjes over de weg heen, waar je dan zo doorheen moet rijden:

Toen gingen we een stuk verderop in de tour een berg beklimmen! Te gaaf!!
En boven op die berg waar wij konden komen, daar was een meer. Doordat de wand van die berg rond liep werd de wind rond gedraaid, waardoor er kleine tornado's ontstonden!

En nog een actie foto:

Op het strand kom je dan ook nog beesten tegen:

Gelukkig was deze bij elkaar gezocht, en behoorlijk dood! Anders had ik er niet zo dichtbij gedurft.
Als diner fish en chips gegeten, wel zonder azijn moet ik zeggen, en toen voor de 2 uur durende terug reis naar Cork weer in de auto. Er was nog wel een prachtige zonsondergang!

Dit was de ring of Kerry tour!
Veel liefs Janita

1 opmerking:

johan en klazien zei

hoi janita,

leuke trip gehad gave foto's, wil nog wel een keer ze allemaal zien hoor. maar ierland is een mooi land moest alleen niet zo duur zijn.
verder geen nieuws alleen mijn fohn ging vanmorgen kapot en moest ik zo maar een nieuwe kopen. wel een noodzaak met mijn haar.

groeten klazien