vrijdag 9 mei 2008

2 Dagen DUBLIN!

Hoooi allemaal, hier was ik dan weer! Ik ben net weer terug van een 5 uur durende rit vanuit DUBLIN! We zijn voor 2 dagen naar Dublin geweest. De planning was eerst om met het vliegtuig donderdag naar Dublin te vliegen, en dan die avond weer terug. Dus iedereen er om 5 uur uit, om het eerste vliegtuig te pakken. En een taxi gepakt naar the airport. Daar aangekomen wilden we inchecken, wat bleek nou! De VISA had de tickets niet betaald. Dus er waren helemaal geen tickets voor ons! We konden dan nog wel tickets kopen voor hetzelfde vliegtuig, die zouden dan in totaal 260 hebben gekost (in plaats van heen en terug: 28 euro!!) Dus allemaal enorm teleurgesteld! Daar ging ons reisje naar Dublin! Maar ik wilde toch wel heel graag, en nog 3 anderen. Dus hadden we dan uiteindelijk maar besloten om toch naar Dublin te gaan, maar dan per bus. En er dan een nacht te blijven in een Hostel.

Dus om 1 uur waren we in Dublin, midden in het centrum. Toen maar eerst maar eens een Hostel gezocht, voor onze koffers! Het werd het bunk house hostel. En dat bleek me toch een vet gaaf hostel! 2 grote tv screens, Ontbijt s'ochtends, en perfecte kamers!

Toen zijn we de stad gaan verkennen. En dat hebben we heerlijk toeristisch gedaan in een city tour bus. Een dubbeldekker met open dak! En het gaafste was nog, dat je kaartje 24 uur geldig was, en je uit kon stappen waar je wou, en dan zo weer op kon stappen!

We zijn toen uitgestapt bij de guinnes store house. Daar kon je helemaal zien en meemaken hoe het echte ierse bier gemaakt werd! Echt heel gaaf, maar eigenlijk wou ik niet weten wat ik nou soms drink! Aan het einde van de tour door het museum was een city view over heel dublin. Daar kon je dan ook gratis een echt biertje krijgen van je entree kaartje!


Toen wat gegeten bij een pizzaria, en nog even in de uitgaansstraat van Dublin gekeken. Maar eigenlijk waren we te moe, en we wilden de volgende ochtend weer vroeg uit ons nest om meer van de stad te zien. Dus niet echt uitgeweest.
De volgende ochtend een echt iers ontbijt gehad! (lijkt op het engelse ontbijt) en toen de tour afgemaakt. Maar nu bij de dingen die we echt wilden zien uitgestapt. Zo ook de molly malone:

En het een museum en een van de oudste kathedralen van Dublin. Dat museum ging over het Dublin van vroeger. Zo ben ik ridder geweest,slaaf en jonkvrouw:



En daarna was het al weer tijd om naar de stad te gaan, en onze spullen te pakken. Heb alleen nog wel even de tijd gevonden om een piercing te nemen!!
Jaaaah echt waar:P Maar wel een hele leuke, een extra gaatje in me oor, naast die andere die ik al heb. Dat wou ik al mega lang, en heb het nu eindelijk aangedurft! Het is een beetje een wazige foto, meteen 10 sec. na het schieten. Maar het is voor het idee (jah het lijkt beetje rood, maar dat is nu helemaal weg!)

Ik ben der echt super blij mee!!:D Heb alleen wel hele vage zweer knopjes in de vorm van een sterretje. Dat is voor 6 weken, dus dat valt wel te doen.. *hihi*

En nu ga ik heerlijk slapen, ben namelijk rete moe..
Veel liefs Janita

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heeey

ja srry lag beetje achter op je blog maar echt ik ben jaloers op je, twas vast wel balen van dat vliegtuig maar met de bus zie je ook wat van het landschap "toch".
het is ook luek dat je thuis foto's kan zien van wat jij daar allemaal ziet erg luek.
ben net uit me hangmat echt vet mooi weer hier en volgens mij daar nu ook een beetje,
ja en nu heb je twee gaatjes je vader zei van ze heeft een piercing en ik dacht "WAT!!!!" nou ja mieschien niet zo erg maar wel een beetje,
je eet volgens mij telkens hetzelfde als tante klazien:P.
nou volgens mij word me reactie steeds langer en langer maar het is ook wel leuk als jij wat te lezen hebt haha,

nou groetjes patrick

johan en klazien zei

hallo janita,

zat net aan de tomatensoep en jij?
balen dat het weer niet goed geregeld was, maar tof dat je dublin nog gezien hebt. heb verder eigenlijk niks te melden dus voor nu groeten klazien.