woensdag 14 mei 2008

taalbariëre

Om nu elke keer weer een ander wazig onderwerp te vinden, om een heel blog over te schrijven! Het is me trouwens wel opgevallen dat ik het nu de laatse 2 keer om de 2 dagen doe. Tjah ik maak ok niet meer zo heel veel interessante dingen mee. Ik Ben deze 3 dagen weer heerlijk naar stage geweest, en ben vooral heel druk geweest met het oefenen van de eerste communie. Waar ik trouwens ook voor uitgenodigd ben, en dan ook nog een uitnodiging voor een lunch met alle leerkrachten!! Vond het wel heel gaaf! Ga ook heen! Paar meisjes uit die klas kwamen vandaag naar me toe: "janita.. are you saturday with us in the church?" (met echt hoopvolle gezichten). Dus kan het haast niet maken nu om niet te komen;). Ik heb voor zaterdag ook al een taak gekregen, ik mag de muziek regelen. Waardoor ik vandaag in de lerarenkamer na de lunch de hele cd mocht controleren. Voor als hij misschien stotterd. Kon niks vinden, maar dat zal zaterdag wel weer helemaal fout gaan, want dat hebben ze het volume tot 10 gedraaid!
Maarja, waar ik dus eigenlijk vanaf het begin al tegenaan liep hier in het hostel, waren de woorden: "vacant en engaged". En vandaag had ik eindelijk de tijd om er eens op te letten, en het toch eens even uit te zoeken. Het is namelijk heel genant. Als je naar de toiletten loopt, je keihard tegen de deur op knalt, want je weet niet wat engaged betekend. En dan komt er ineens een echt lekker ding de toilet uit lopen, met een hoofd van: was jij diegene die tegen me deur trapte?????? (met een echt chaggie hoofd). Dus de volgende keer kom je weer bij de toilet, en je wacht daar maar even tot je geluid hoort. (je bent namelijk alweer vergeten wat wat was). En je voor niks 2 minuten hebt staan wachten. Ben er nu eindelijk uit.
Vacant: leeeeeeg
engaged: bezet!

Voel me bij het schrijven van deze blog behoorlijk dom moet ik zeggen, maar het zijn voor mij echt 2 woorden, die ik vergeet.
"wilt u dit item automatisch verwijderen naar de prullenbak?"
Ik zal er zo gauw mogelijk een mooie foto van maken, om het jullie te showen. Wat ik eigenlijk niet weet is of het nou engels is, of iers! *loldielol*

veel liefs Janita
ps: niet meer verbrand, wel enorme zonneeczeem!

2 opmerkingen:

johan en klazien zei

hallo janita,

nou vacant en engaged zijn echt wel engelse woorden hoor. en ik denk tegen de tijd dat je daar weer weg bent heb je het vast wel onder de knie. kleine tip vacant begind met de v van vrij. misschien maakt die wetenschap je dagelijkse leven daar iets makkelijker.

groeten van klazien en de kids die vandaag lekker zijn gaan slapen.

Anoniem zei

heyhey :-D

Ik had dat ook met die wc's....de eerste keer dat ik het woord engaged was dacht ik voor een fractie van een seconde dat die WC verloofd was ofsow en daarna had ik iets van "ow w8 bezet" :-D

En in Engeland heet het anders hoor? Daar is het gewoon occupied, en niet engaged.

Groetjuzzz
Joachim

PS>>> Geen tijd om mee aan te melden dus ben ff "anoniem" :P