zondag 13 april 2008

nog 50 nachtjes!!

Hooi allemaal!

Heb vandaag een beetje een dip dag! Gisteravond gingen we uit met 3 Ierse vrienden van Chantal en Sylvia, en ik voelde me niet lekker dus dat was niet echt geweldig. En het was ut plan om naar een nachtclub te gaan hier, koste 15 euro in totaal (entree en jas). Vond ik een beetje veel, want daar kan ik bijna een week ontbijt voor halen hier. Ben dus ook aardig vroeg naar bed gegaan. En ben dus ook weer vroeg wakker, dus iedereen ligt nu nog te snurken (ja, het is bijna 2 uur:P) Ik heb ook geen idee wat we vandaag allemaal gaan doen, dus het is een beetje een saaie dag!

Ik kijk echt uit naar morgen wanneer we voor het eerst naar onze stage gaan! Heb er echt veel zin in, dan heb je weer een doel! Morgen moeten we om half 9 bij Cork school of commerce zijn, en dan splitsen we op, de mensen die gaan lopen gaan met Orla mee, en diegene die met de bus moeten gaan met Ian in de auto. Zo worden we allemaal geïntroduceerd op onze stage.

Sommige dingen snappen die Ieren toch echt niet! Overal vind je 2 kraantjes bij de wasbak, 1 met warm water en 1 met koud! Terwijl je die toch ook in 1 kan kopen! Naja en dat links rijden snap ik ook gewoon nog steeds niet, als je dan alles links zou doen zou het nog logisch zijn! Maar op de stoep lopen ze wel de hele tijd aan de verkeerde kant (waardoor je dus de hele tijd bijna een botsing hebt)

Nog een raar Iers ding zijn de trainingspakken! Echt bijna iedereen heeft wel een trainingsbroek, voetbalshirt of sneakers aan! Nike, Adidas worden hier aardig gesponsord!!
Nog wel een aardige tip van iemand was dat je op de stoep omhoog moet kijken, als je iemand tegemoet komt. Kijkt je hem aan, dan gaat diegene er al vanuit dat JIJ aan de kant gaat. Kijk je naar boven gaat de ander aan de kant!:P

Over het hostel kan ik niet echt positiever worden. Het word schoongemaakt door Polen, die dat wel aardig doen. Maar stel je voor, je hebt een studentenhuis keuken, dat 1 keer op een dag globaal schoongemaakt word, en waar ook nog de regel is dat iedereen zijn eigen spullen afwast! Mogen jullie raden hoe schoon de kopjes, bekers en borden zijn! Blegh!! En de koelkast is helemaaaal goooor.
Een camping gevoel voor 7 weken.. wat doe je jezelf soms aan:P
(maar het is wel leuk!!)

Liefs Janita

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Meis,

Ben blij dat je het toch for now on goed na je zin hebt.
En de eerste boys dus al flink hebt gekeurd!
Morgen dus 1e x na stage? En wij 1e x zonder jouw op school.
Haha zal wel vreemd wezen!(A)
Maar moet je nu nog in uniform?:-P
Nou meis, Dikke kussies Steph