vrijdag 18 april 2008

internationaaal

Goedesmorgends! Het is half 2 en worden net wakker. Gister avond was het zeer gezellig! Er is een hostel onder aan de heuvel, en daar kan je heel gezellig zitten. Dus daar zijn we maar heen geweest, met als metgezel een New Mexican die ook in het hostel logeert. Toen we wat later op de avond naar een snackbar gingen om wat te eten, kwamen we ook nog 7 jongens uit Manchester tegen waardoor het nog gezelliger werd! Lekker gegeten, niks betaald! Hadden we toch maar weer mooi voor elkaar!
Dit vindt ik toch wel het leukste van zo’n hostel (jaah pas op ik ga wat positiefs over het hostel zeggen!!) Je komt echt allerlei mensen tegen, uit allemaal verschillende landen! Natuurlijk heb je ook de inboedel hier, zoals wij (7 weken is heel veel hier) en er is een wat oudere meneer die hier al een hele tijd woont, werk. (En spoort ook niet helemaal denk ik.)

Heb tegenwoordig ook nieuwe tik ontwikkeld. Elke morgen als ik beneden kom, vraag ik meteen of der ook post is! Best wel ernstig, maar het is zo leuk!!

Nog even wat foto’s:

Hier een foto van het schoolplein, wat eigenlijk alleen uit asfalt bestaat, omdat de school bang is dat als een kind zich bezeerd, dat de ouders dan naar de rechter stappen hier. Er zijn ook serieus maar 3 speeltuinen hier in Cork, die op een bepaalde tijd open gaan. Met een heel groot hek erom heen. Een kind moet toch kunnen spelen? Vind het zo raar!


Ons eten! Kippensoep met champignonsoep en knackworstjes.. wel 1 voor iedereen!! Maar het was wel goedkoop.


Janita's wasserette.. Het is al zo'n klein hok, moet je het ook nog helemaal volhangen.. jippie jeah!


Fluit les, het ging al zeeeer goed! Dit is ook de gymzaal van de kleintjes. Let op de blokken op de vloer, ze moeten allemaal dan in een rondje van de gekleurde tegel staan in rijtjes.. best strakke gymles!

Maar dit was het weer voor vandaag, had er eerlijk gezegd niet zo'n zin in om vandaag een blog te schrijven! Maar het is best verslavend.
liefs Janita

4 opmerkingen:

patrick zei

failte janita (wat het dan ook mag betekenen
het is erg luek hoor om je blog's te lezen.
dus je doet het niet voor niks:P
groetjes patrick

johan en klazien zei

hoi janita net even je blog van gisteren en vandaag gelezen had gisteren geen tijd want ik wou nog ramen lappen achterna maar goed ook want vanmorgen was het erg koud en vanmiddag was dustin ziek dat uitgaan klinkt erg gezellig maar niet te gezellig maken hoor want ierland is net iets te ver om regelmatig langs te komen en ook voor oppas is het veel te ver. maar geniet er met volle teugen van. groeten klazien

johan en klazien zei

o ja dat wou ik nog zeggen dat eten ziet er erg smakelijk uit [niet dus] maar het vult de maag hoop ik dan maar voor je p.s. denk je aan je groente en fruit.klazien

Anoniem zei

He Janita,

eindelijk het ik het adres van je blog weer, ik was hem even kwijt maar opa en oma wisten hem(!!).
Ziet er allemaal goed uit, behalve die combinatie van soep, knakworst en nog iets......Fijn dat je het leuk hebt op school, en dat je bij zoveel dingen mee kan helpen.
Hier alles goed, en geen bijzonderheden, gewoon aan het werk!

Veel plezier, en niet teveel ierse/mexicaanse/whate ever jongens aan de haak slaan, straks kom je niet meer terug....

Liefs, Anna