donderdag 17 april 2008

Iers leren!

Faílte Janita! Word er elke morgen gezegd tegen mij (als ik tenminste naar stage ga, morgen hoef ik niet) Ze willen me echt graag alles over Ierland leren hier. Nou kom ik misschien ook wel heel leergierig over, want ik heb vanmiddag alle nummers tot en met 100 opgeschreven in het Iers.. maar dat ligt helaas boven. Dus daar moeten jullie nog even op wachten. Vandaag echt genoten van me stage (kan je daar van genieten?? Jaaaah!!). Ik mocht beginnen met engels, en omdat de leerkracht wat anders moest doen had ik ineens 24 van ong 9 jaar engels pratende meisjes voor me neus! En ze waren echt heel lief, luisterden goed, echt heel gezellig. Toen naar een jongere klas voor wiskunde, daar moesten veel kinderen geholpen worden dus werd mijn hulp dankbaar aangenomen (ze kussen hier bijna je voeten). Het valt me op dat ze hier veel uit boeken werken, terwijl in het Nederlandse onderwijs op die leeftijd echt handelend te werk word gegaan. Blokjes, spelletjes enz. Toen ik daar mee klaar was heb ik de allerkleinsten geholpen om voor het eerst met de computer te werken, en dan vooral muisvaardigheid. Dat zag er echt heel schattig uit, het pijltje ging echt alle kanten op. Toen geholpen met het plakken van een collage bij de iets ouderen kinderen. Ook mocht in aanwezig zijn bij het oefenen van de meiden voor hun eerste communie. Het zag er best gaaf uit moet ik zeggen. En toen mocht ik meedoen met de les Orginal Irish Whistle. Oftewel: een originele Ierse fluit. Echt heel gaaf om te leren, en voor 7 euro kan je er zelf eentje kopen in een Ierse winkel, misschien ook nog wel een leuk idee. (eerst maar eens boodschappen doen) Boodschappen doen is hier trouwens echt een ramp (heb ik vast al wel eens eerder vertel, maar het is echt heel erg!) Je ziet allemaal lekkere dingen, zoals chips, chocola, koekjes. En daar betaal je allemaal bijna 4 euro voor (chocoladereep dan). Maar daar krijg je dan mega zin in, maar je weet dat je van dat geld ook gewoon iets leuks kan doen. Helaas pindakaas, dan maar weer een broodje met paté! Gruwelijk!!! Morgen lekker vrij van stage, en ik denk dat morgen ons doel word om een Aldi te gaan zoeken hier in Cork met de bus.
Wat dus best wel ernstig is, is dat ik al de hele dag: “in the name of the father, the son, and the holy spirit” in me hoofd heb. Dat hoor ik dan ook 4 keer op een dag!! Ik kom helemaal bekeerd terug joh!
Maar gelukkig blijf ik Janita, die iedereen vreselijk mist, en haar lieve kindjes van stage ook veel te erg! (Die me nog niet vergeten zijn hoor ik net!!)
Voor vandaag is dit het wel weer..
Liefst Janita

Geen opmerkingen: