woensdag 23 april 2008

lord mayor, kinsale, stage!

Hooooi, omdat ik gisteren verzuimt heb om een blog te schrijven.. (jaah had er echt even geen zin in!) Moet ik vandaag maar een hele lange schrijven heb ik bedacht. Heb ook wel behoorlijk veel te vertellen.
Gisteren moesten we in de morgen naar de Lord Mayor toe. Wij dat grote City Hall in, echt enooorm. Moesten we nog even wachten tot meneer klaar was met een telefoontje, en toen mochten we dan uiteindelijk zijn "office" in, voor een gezellige babbel.

jeej wat zijn we blij:


Maar we waren dus om 12 uur vrij, om dan naar nog stage te gaan voor een brake van een half uur, en een luch van een half uur..en dan half 2 vrij. Vondt ik beetje stom, en wel meerdere, dus zijn we wat anders gaan doen. Namelijk met de bus naar Kinsale. Dat is een havenstadje met een haven die ook eb en vloed heeft. Heel de haven ligt droog als het eb is. en de boten komen allemaal binnen met vloed. Heel apart om te zien. En natuurlijk zoals het bij een havenstadje hoord, gingen we daar vis eten. Naja, dat was tenminste het plan. Toen ik de kaart zag kon ik het niet lezen, en de ober kon het ook niet goed duidelijk maken met zijn mooie accent. En omdat ik goed moet oppassen met eten (krijg buikpijn van bepaalde dingen), durfde ik het niet aan, en heb ik kip gegeten..!! Tjah, de volgende keer beter. 1 voordeel, het was wel goedkoper.

fishy fishy restaurant (jaaah dat was de naam):


Chicken salade:

En toen we eindelijk zover waren om het stadje te gaan bekijken, was het dus echt mega hard aan het regenen. Te erg gewoon! Dus we hebben de bus terug maar genomen, volgende keer maar beter, als het wel mooi weer is! (zoals vandaag, the sun back!!)
S'avonds nog het treinstation bekeken hier in Cork. Denk je dat het een grote stad is, dus groot station. Nou dat is dus niet waar! Iets groter dan kampen, stukke kleiner dan Zwolle!!
En vandaag gezellig weer naar stage! Ik moet toch elke morgen even zin maken voor stage hoor. Niet dat het niet leuk is, maar niks doen is ook wel relaxed, en er zijn zoveel dingen nog te zien hier in cork! Ik heb vandaag geholpen met Math

Ze tellen met potlood balkjes. Ze kunnen hun punt in het gaatje zetten, en dan sommetjes maken door sprongetjes te maken. Heel mooi om te zien:

En ik heb alweer een prentenboek voorgelezen. Echt heel gaaf om te doen. Heb het nu bij wat grotere kinderen gedaan. Dus dat is altijd even kijken hoe ze reageren. Maar ze waren echt helemaal stil.. wauw!!

En toen kwam ik vanmiddag hier in het hostel, meteen vragen naar: "the mail" of course!! En jaah hoor!! een heel pakketje voor mij! Super bedankt oma&opa Kattenberg!! Zit nu fijn met mijn cappucino een blog te schrijven, heeeerlijk!
En ook nog een chocolade reep van de fam Riezebos, dus ik kan er weer even tegenaan!
Echt super gaaf allemaal.

Blije Janita krijg post:


Wat de rest van de dag nog gaat brengen, is nog niet helemaal bekent. Ik denk wel dat 1 ding zonnebanken wordt. We gaan met een paar meiden hier naar de zonnebank, wel gaaf! (tjah, van het Ierse weer moet je het ook niet hebben)

Veel liefs Janita

1 opmerking:

johan en klazien zei

hoi janita,

ik hoop dat het je mag smaken.

groeten klazien.