maandag 14 april 2008

Ierse stroom, is over de datum!

Zoo de eerste dag zit erop! Pff vermoeiend zeg.. vanochtend er een keertje normaal uit. 7 uur ging me wekker (naja werd voor de wekker wakker..) snel omkleden en ontbijten want we moesten er al om half 9 zijn!! (ja, dat gaat allemaal niet zo snel!) Met z’n allen lopend naar College school of commerce, want daar wachten Orla, en Ian al op ons. Ian nam diegene mee die met de bus terug moesten. Lekker de eerste keer met een taxi naar stage, zie je ook meteen wat van de stad. Ik werd als laatste weggebracht, en daar was dan eindelijk mijn stage!! Moooie schooool!! Echt mega mooi gebouwd, heel luxe eigenlijk. De directeur van de school kwam me ontvangen, en begon meteen helemaal in het engels/iers te praten! Kon het bijna niet bijhouden. Ze heeft me een rondleiding gegeven door de school, en je kan de school ong. vergelijken met een basisschool in Nederland. Alleen dragen ze er een uniform en praten ze Iers. Na de rondleiding werd ik in de groep van miss O’ Sullvian geplaats, van de first grade. (kleuters). Heb met een aantal kinderen een boekje gelezen, en geholpen met hun english. Dan moet je toch zelf ook wel een keer nadenken als die kids wat vragen!! In de pauze’s kreeg ik van alle leerkrachten daar een vragen vuur, maar het beantwoorden ging best wel goed. Al gaat het af en toe gewoon te snel! Toen de kleuters naar huis mochten ben ik nog even naar de 6 grade gegaan. Dat is ong. groep 8 in Nederland. Daar mochten de meisjes mij allerlei vragen stellen over Nederland. En de gekste vragen kwam dus ook. Maar het was wel heel gezellig!
Toen mocht ik al naar huis (half 3!), en geprobeerd een bus te pakken. Toen ik eindelijk een bus had bleek ik een bus te hebben die niet naar het busstation ging, maar naar college of commerce. OEPS! Kon ik nog weer het hele stuk lopen naar Sheila’s hostel! Maar van lopen wordt niemand minder!

In het hostel eerst op de rest gewacht, (der waren der al 2). En toen een beetje gezonnebraad, want het was vandaag echt een mooie dag! Hopen dat we dit weer hier houden!
Nog even brood gehaald voor morgen, want morgen eten we niet warm! We moeten namelijk naar the press lounge van the choral festival (koren festival, worden we geïntroduceerd als vrijwilliger enz.)

Trouwens.. nog een rare bouwtik van de Ieren.. de stopcontacten hebben een knopje waarop je de stroom kan inschakelen.. maar dat moet je dan niet vergeten om te zetten als je batterij bijna op is van je laptop.. want dan gaat hij uit!

Veel liefs,
Janita

Ps: ik heb gisteren voor het eerst warm gedoucht.. nieuwe tactiek, nieuwe kansen! Lekker warm hoor.. alleen heb je dan alsnog een plek op je handpalm van het indrukken van de knop.

Geen opmerkingen: